Selamat Datang and Welcome

Assalamualaikum dan salam sejahtera ,

Terima Kasih Kerna Sudi Melawat Blog Rasmi Untuk , 9W2-ZLF. Pertama Sekali , Mohon Maaf Jika Kandungan Blog Ini Menyentuh Perasaan Mana-mana Pihak , Dan Sekiranya Ada Kekasaran Bahasa Di Blog Ini.

Untuk Pelawat Yang Merupakan Kali Ke-2 Atau Lebih , Jutaan Terima Kasih Saya Ucapkan.

Silakanlah Baca Artikel2 Yang Ada Kat Sini , Maybe Takdelah Bagus Sangat Pun Apa YAng Tertulis Kat Sini..
Maklumlah , Penulisnya Baru Setahun Jagung Berkecimpung Dalam Ham Radio , Dunia Blog dan Di Alam Ini..


73

Ahad, 24 Februari 2008

Antenna Dinaikkan...Akhirnya

Pada hari sabtu , 23/02/2008 , aku berjaya menaikkan antenna base aku dengan sebetulnya , sebab sebelum ni setakat julurkan kat luar tingkap.

Di base kedua aku , kat Bukit Sentosa 2 , Rawang, Selangor. Rumah teres , so ada ruang untuk aku naikkan antenna tu , dengan berbekalkan paip pvc dan besi ( x ingat apa namanya ). Dapatlah ku naikkan dalam lingkungan 10 kaki , takde lah tinggi sgt..tp disebabkan rumah aku tu , terletak di atas bukit, jadi x yah tinggi2. Kalau campur ketinggian bukit and tiang antenna tuh , bolehlah dikatakan hampir 45 kaki.

2 je gambar yg sempat ku ambik.


dari bawah.


dari tepi..

sori sbb gambar tak clear sgt..aku ambik pakai kamera n70.

huh..
ada je yg busy body masa aku nak naikkan antenna tuh...
sibuk tanya tu antenna apa...

dah siap pasang..malam tuh aku try masuk SLD-2 , dapat signal report dari rakan 5 9.
mmg lah..sbb Genting Highland x jauh dari base aku.
antara stesen yg sempat aku QSO :
- SC2-IQ
-SC3-PQ
-SC3-KPJ
-SC3-AG
-SC3-HC
-SC3-HY
-SC3-YO
terima kasih atas short qso.

7 3

Tiada ulasan: